Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Daniel längtar till STCC

Annons

- Men jag har inga krav på mig, den här första säsongen får bli lite av "se-och-lära", menar "Danne".

Den bil han ska köra, en Honda Civic, "ärvd" av Säterföraren Tomas Engström, som den här säsongen bytt upp sig till en Honda Accord.

- Bilen är fullt körbar i dags- läget. Vi väntar dock på några kablar från England fortfarande men det är inga större saker, berättar Haglöf.

Ett test har teamet hunnit med. På Karlskogabanan.

- Men vi ska hinna med ett ytterligare. Vi åker ner till Knutstorp några dagar innan tävlingen och ska då ägna tiden åt att prova oss fram till de bästa inställningarna, förklarar Daniel.

Vars aggressiva körstil bör passa ganska bra i den nyordning som är spikad till den här säsongen.

- Det blir ju inget tidskval nu. Istället kör vi två kvalheat med lottad startordning, varefter den sammanlagda placeringspoängen från dom bestämmer startordningen i den första finalkörningen.

- Jag inbillar mig att det kan passa mig bättre än att köra ett tidskval i konkurrens med starkare bilar för startordningen, tippar Daniel.

Teamet är utökats till den här säsongen.

- Förutom det gamla gardet så finns en datakille, en däckexpert och ytterligare en mekaniker med i år.

- Sen har vi i tillägg support vid behov från Hondas fabriksstall också, berättar Borlängeföraren.

Historisk i racingsammanhang som den siste JTCC-segraren och dessutom den förste i S60 Challenge-klassen, som ersatte JTCC.

Mer på gång härvidlag?

- Kom ihåg att jag är debutant i sammanhanget, dessutom i ett privatstall.

- Jag tar den här säsongen mest som en för att få rutin. Kan vi sen få till en eller annan bra placering också så inte mig emot, ler Daniel.

BJARNE SOLUM

Mer läsning

Annons