Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi tycker vargen är bra

Annons

Det är Stihl Norden i Lerum som är ansvarig för den annons innehållande en varg, som insändarskribenten Göran Rönning vänder sig emot, och tyvärr har tolkat på ett sätt som inte var menat. Sporthandlarna i Dalarna har bara tagit det annonsmaterial, som de har fått från Stihl och kan därför ej belastas för detta.

Stihl:s uppgift är att sälja bland annat motorsågar i Sverige. När vi nu under hösten skulle lansera en ny motorsåg ville vi givetvis skapa så mycket uppmärksamhet om den som möjligt.

Vi valde då att likna den vid en varg och dess som vi ser positiva egenskaper styrka, list, uthållighet och effektivitet. Vi tycker vår motorsåg är bra och genom att likna den vid en varg syftar vi på vargens positiva egenskaper som djur.

Sedan är motorsågen ett farligt redskap, som kräver att man skyddar sig på ett korrekt sätt när man arbetar med det, vilket vi tycker är viktigt att informera om.

Det är alltså sågen man ska skydda sig emot och inte vargen som djur. Vi kan förstå att detta kan misstolkas, men syftet är gott.

Slutligen har vi full förståelse att bildlayouten har blivit olycklig, där det ser ut som motorsågen sätts mot vargen hals i ett elakt syfte.

Detta är ett klart misstag från Stihl:s sida, som vi omedelbart kommer att rätta till.

MÅNS CARLANDER

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons