Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Skärp er, Ludvika-Taxi!

Annons

Det var på midsommardagen. På förmiddagen hade jag åkt taxi hemifrån Notgården och tvärs igenom Ludvika till en adress jag ofta brukar besöka. Då - på förmiddagen - fungerade det bra, kanske på grund av förbeställning.

Inför hemfärden hade jag inte förbeställt eftersom det inte gick att förutsäga tidpunkten. Jag ringde Ludvika Taxi klockan 12.15 och direktbeställde. Jag fick då veta att det skulle dröja minst en kvart. När det gått en halvtimme ringde jag igen och frågade varför det inte kommit någon taxi. "Det är fullt, jag har inte fått tag på någon bil", lät svaret. "Folk ska ut till sina sommarstugor på midsommardagen."

Jag sa en del om vad jag tyckte.

Klockan 13.00 ringde jag igen och fick då veta att en bil var på väg. När den kom fram var klockan 13.10. Jag hade tvingats vänta 55 minuter. Kommentar från chaufförshåll: "Så där får det inte gå till". Det tyckte inte jag som taxikund heller.

Det är inte första gången jag retat mig på taxistrul. Det har hänt liknande saker flera gånger tidigare. Nog begriper jag att risken för detta är större om man som jag ofta åker taxi (jag är lite rörelsehindrad och på kvällarna är det dåligt med bussar). Men det är lite väl mycket strul. Ibland fungerar inte förbeställningen. "Det har blivit något strul", kan man få som förklaring. Någon annan gång kan man skylla på chauffören - fastän detta bevisligen varit fel. Denna gång var måttet rågat.

Du som satt i Ludvika Taxis växel på midsommardagen: Är det viktigare att folk kommer hem till sina sommarstugor än till ordinarie hem? Vad ska du skylla på nästa gång? Midsommardagen inträffar bara en gång om året. Vilka bortförklaringar blir det årets övriga dagar?

Skärpning Ludvika Taxi, om ni vill behålla kunderna...

AGNETAWÄRN

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons