Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nya Postens "service"

Annons

Posten i Slätta, paketservicen, sköts oproffsigt.

Personalen behöver utbildas, och rutinerna ses över.Detta står helt klart för oss efter följande servicemiss.

Ett postpaket, den modell man köper på posten, var adresserat till oss, men behövde eftersändas till annan adress och ort. Vi hämtade aldrig ut paketet utan besökte posten vid Slätta och bad personalen ordna eftersändning direkt. Detta var den 16 juli.

Paketet kom dock aldrig fram till den nya adressaten varför vi fick börja efterforska var paketet fanns. Döm om vår förvåning då vi vid besök på posten i Slätta den 16 augusti, alltså en månad senare, hittar paketet på hyllan i butikens pakethylla. Vi kunde själva peka ut paketet på butikens hylla.

Personalen vid paketservice eller ansvarig chef, kunde inte förklara hur detta kunnat ske.

Jag tycker det är tecken på dåliga rutiner och brist på ansvarstagande när sådant här kan inträffa.

Vill därför uppmana ledningen för posten i Slätta att se över sina rutiner, samt ge flickorna vid "köttdisken" och övriga inblandade bättre utbildning i postärenden.

De vill säkert göra sitt bästa, men ge dem en chans, bättre utbildning så de kan känna sig säkra och ge en fullgod service.

Eller ge oss den gamla posten tillbaka, då kom i alla fall paketen fram!

EFTERSÄNDAREN

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons