Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Förbundschefen: "Det är i informationssyfte"

Pengarna var välinvesterade och syftar till att informera om brandskydd och om verksamheten.
Det tycker Leif Andersson, förbundschef på Dala Mitt, som inte ser några problem med att lägga sammanlagt 50 000 kronor på spelet.

Annons

– Jag kände att jag ville vara med i det här. Det är ett sätt att informera allmänheten om bland annat brandskydd. Det är ett av våra huvudsyften, så jag tycker att det var en bra idé.

När Dala Mitt tillsammans med andra företag och myndigheter i Falun köper "gator" får de vara med i spelet men namn och logga. De får också vara med i frågekorten med frågor som handlar om de deltagande företagens verksamhet.

– Det är frågor både till barn och vuxna och det är ett bra sätt att nå ut till dem, säger Leif Andersson.

Räckte det inte med att köpa en annons i stället för fyra?

– Nej, då fick vi med fler frågor. De som inte vet vad det är för spel och hur det fungerar tycker nog att det verkar konstigt. Men det är i både informations- och marknadsföringssyfte. Utan det här hade vi inte fått ut all den här informationen.

Är det nödvändigt att investera i det här när ni har så stora sparkrav?

– Ja, annars hade jag aldrig gjort det här. Den här kostnaden ligger inte i nästa års budget, utan för det här året. Jag hörde med vår ekonomichef och han sa att vi hade pengar över och gav mig klartecken.

Mer läsning

Annons