Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"Vi på Fortum är mycket ledsna"

Annons

Vi på Fortum är mycket ledsna över det inträffade och har full förståelse för den frustration som du, Göte, ger uttryck för kring de skador och konsekvenser avbrotten lett till.

Vi välkomnar det du skriver om att de berörda kunderna ska höra av sig till oss. Av den anledningen har vi redan gått ut med brev till de kunder som påverkats och uppmanat dem att ta kontakt. I breven ber vi alla kontrollera den utrustning som kan ha slagits ut av avbrotten i syfte att begränsa de eventuella skadorna. Vi tar mycket allvarligt på det som har hänt och vill här igen uppmana de som påverkats att kontakta sitt försäkringsbolag eller att kontakta oss för skadeståndskrav.

Felet som inträffade den 21 augusti har vi åtgärdat. Vi ser också över möjligheter att minimera avbrottstiden för kunderna i ditt område genom att dela upp elnätet i mindre sektioner.

Vi arbetar hela tiden med att förstärka elnätet i Dalarna genom t ex nya ledningar, transformatorer, vädersäkring av elnätet och med att bredda ledningsgatorna i skogen samt regelbundna besiktningar av elnätet. Detta är ett ständigt pågående arbete som vi är mycket måna om och där vi inget hellre vill än att ha nöjda kunder.

För mer information kring strömavbrott gå in på fortum.se/stromavbrott eller ring våra medarbetare på kundservice som nås på telefon 020-46 00 00.

Jag är än en gång mycket ledsen över de problem som avbrotten lett till.

Lowina Lundström

Kundansvarig Fortum Distribution

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare