Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Taxiåkare känner sig felbehandlad

Annons

- Mig veterligen har det aldrig varit några klagomål på oss, däremot tycker jag att det är tråkigt att kommunalrådet slänger en känga mot oss när de uppenbart gjort en dålig upphandling, säger Kent.

Varför Grönlandstaxi aldrig blandade sig i upphandlingen om vem som skulle ta hand om resorna i kommunen förklarar Kent med att han visste att det skulle bli problem.

- Vi har haft att göra med Samres förut och deras system passar sig inte här anser jag, säg att en pensionär ska ut och storhandla på konsum, då behövs två adresser och precisa klockslag. Vill den här pensionären sedan åka någon annanstans är den tvungen att göra en ny bokning, säger Kent och tillägger att han varnat kommunen för att det skulle bli problem.

Samtidigt menar Kent att man på det här viset fått mer att göra trots allt.

- Det har ju visat sig att de flesta tycker att det är för krångligt att åka via Samres så då vänder de sig till oss istället. Men då får de ju betala fullpris för resan som annars subventioneras av kommunen. På så vis sparar kommunen pengar på de här resorna, men de som förlorar är ju användarna, säger Kent.

Mer läsning

Annons