Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Svar på växelkritik

– Vi har en mycket effektivare och säkrare telefonväxel i dag än tidigare.
Det säger kommunens kommunikationschef Maria Bond med anledning av kritik från en medborgare.

Annons

Bättre växel eller katalog med internnummer - det var önskemålen från en medborgare i Leksands kommun som tröttnat på att vänta i kommunens växel samtidigt som minuterna och pengarna tickar iväg.

Kommunikationschef Maria Bond bemöter nu kritiken.

– I dag samarbetar Dalarnas alla kommuner vilket gör att vi har en mycket effektivare telefonväxel än tidigare med betydligt fler som kan svara.

Men varför tycker då brevskrivaren att väntetiderna ändå är långa?

– Det har varit en del inkörsproblem, men nu är alla kommuner med och då blir väntetiderna lägre.

Kommer ni att ge ut en katalog med direktnummer till de anställda i kommunen?

– Vi håller på att titta på en sådan sammanställning, men hur och när den kan göras tillgänglig för allmänheten får vi återkomma med besked om, avslutar Maria Bond.