Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Starkt varumärke med små inkomster?

Annons

Jag förstår att Leksands kommun är tveksam till att borga för LIF. Den historik jag läst i tidningen de senaste dryga 10 åren visar på ett konstant hjälpbehov ungefär vartannat år. Kommunen går redan nu in med stora summor varje år.

Skattemedlen, och det man drar in i entré, sponsorintäkter, reklam och övrigt bör räcka om man anpassar utgifterna efter intäkterna. Detta gäller inte bara LIF utan tydligen över hälften av de stora fotbolls- och hockeyklubbarna.

Om de nu har så starka varumärken som de engagerade alltid säger så bör ju inkomsterna stå i proportion till den styrkan? Kan det vara så att de överskattar sin egen betydelse?

God hjälp har de ju av sportjournalisterna som blåser upp fotbollen och hockeyn till enorma proportioner. Nästan allt annat får stå tillbaka. Som skattebetalare är jag inte beredd att stå för fiolerna när idrottsföreningar har använt mer pengar än de har fått in.

Jan E

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare