Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Shejk it, Daniel!

Annons

Bilen Daniel ska ratta är också en Porsche 996, som är ombyggd och modifierad för just långlopp.

- Jag fick en förfrågan innan jul om att följa med till Dubai, avslöjar Daniel Haglöf och fortsätter:

- Det ska bli kul att köra där nere. Det blir även en ny upplevelse då jag aldrig provat något liknande innan.

Vilka ska du tävla tillsammans med?

- Anders Levin och Martin Morin, två rutinerade långloppsåkare. Till vår hjälp har vi dessutom ytterligare åtta personer i teamet.

Vad kostar kalaset?

- Arrangören står för alla utlägg.

Hur går själva tävlingsmomentet till?

- Varje förare kör två timmar åt gången, innan man går in i depån för att tanka och byte av förare.

- Däckbyte sker var fjärde timme och efter halva tiden byter man även bromsklossar.

Vad kan du bidra med och hur mycket ska du köra?

- Jag är med som spetsförare och jag räknar med att köra fyra pass.

Hur koras vinnaren?

- Det ekipage som kört flest antal varv vinner. Att köra ett varv tar cirka två minuter.

Vad vet du om chanserna?

- Jag vet att vi har en bra chans på förhand. Fartmässigt har vi ett av de snabbaste ekipagen. Det är i alla fall en god chans till en pallplats i vår klass som är klass A5, svarar Daniel utan att tveka.

Hur är läget annars inför säsongen?

- Ingenting är klart. Jag har ett erbjudande om att köra Carrera Cup även i år, men samtidigt har jag andra krokar ute.

Vad då för krokar?

- Då snackar vi ett STCC-team, svarar Borlänges raceress.

PER-ÅKE GRANLUND

Mer läsning

Annons