Annons
Vidare till dt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Reklambyrå firaroch satsar digitalt

Reklambyrån United Power firar 20 år och säkrar framtiden genom att ta in nya delägare. Man satsar också mer på webb, facebook och twitter.

Reklambyrån har kontor i Falun, med elva medarbetare. Nya delägare som redan jobbat på byrån är Jesper Wallerborg, digital director, Jocke Sundström, art director, Henrik Eriksson, copywriter och Jan-Eric Karlsson, grafisk form. Helt ny på reklambyrån och även som delägare är Deeped Niclas Strandh, varumärkesstrateg och digital planner som nu återvänder till Dalarna för att arbeta. 

United Power arbetar med allt från varumärkesstrategi till produktion. I dag innebär det att arbeta med inte bara webb utan även facebook, twitter och allt det som kallas sociala medier.

– Vi satsar på att bli riktigt skarpa på helheten genom ett nytt digitalt team där Niclas och Jesper ska vara strategiska och kreativa spjutspetsar, säger Kent Lövgren i ett pressmeddelande.

Niclas Strandh tillhör veteranerna inom den svenska sociala mediesfären och blev i slutet av förra året utsedd till en av Sveriges mest inflytelserika digitala PR-konsulter. Han har under tre år mest arbetat i Stockholm.