Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Utred och redovisa kostnaderna

Annons

Varför redovisar aldrig någon kommun, hur mycket pengar som går åt per år till alla förmånliga avtal och fallskärmar som tjänstemän får?

Det spelar tydligen ingen roll om de gör bort sig och får sluta sitt jobb, eller självmant säger upp sig.

Man kan tydligen starta eget företag och inte ta ut någon lön därifrån, och i stället få sin lön och försörjning genom sin tidigare kommunala eller statliga arbetsplats.

Om alla anställda hade samma förmåner vore det inga som helst problem med att få ekonomin att gå ihop.

Det talas ständigt om att tjäns-temän särskilt de högre, är värda hög lön, på grund av sin kompetens. Ibland undrar man vad denna kompetens står för?

Är det kompetens att kunna sitt arbete, att sköta och utveckla det åtagande man har. Eller är det kompetens på andra områden?

Kan någon ta tag i detta och utreda kostnaderna, inklusive kostnaderna för personliga avtal för anställda och före detta anställda.

FRÅGVISA SKATTEBETALARE

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons