Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Tappad haka och tappad kund

Annons

Jag jobbar inom ett serviceyrke och vet hur viktig kundkontakten är. Är man inte glad och trevlig jämt så tappar man kunder. Men att jobba inom serviceyrket kräver att man är glad och trevlig mot alla kunder.

Det spelar ingen roll hur lång kön är bakom eller om man haft en dålig dag.

Kanske man skulle utbilda vissa i personalen på OK/Q8 på Snöåvägen i Ludvika på just detta område? Jag var där som postkund och skulle hämta ut ett paket. Personen som skulle hjälpa mig muttrade lite om att det här med posten kunde de ha haft kvar på stan. Sånt är inte jag intresserad av att höra. Efter ett par minuters letande efter mitt paket så började kön bakom mig att växa.

Personen tittade oroligt på kön, och letade vidare bland paket och brev. Så kommer personen fram till mig och säger:

- Kan du vänta lite jag måste rensa kön.

Jag stod bara och gapa, visste inte vad jag skulle säga. Jag tog min avi och gick därifrån. Så får det inte gå till. Jag är väl också kund.

Det är inte mitt fel att de inte har ordning på paketen. Jag är glad att jag flyttat så jag slipper hämta paket hos OK/Q8. Jag är glad att jag kan välja att tanka någon annanstans.

Tur är också att det finns andra ställen där man kan laga bilen för händer det något inne i OK/Q8:s hall tar de absolut inget ansvar fast deras grejor är trasiga.

Nej, lägg ner macken eller skaffa glad och kompetent personal. Så här ska man inte behöva bli behandlad.

SHELL 4EVER

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons