Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Stroppigt mot morgondagens kunder

/

Annons

Vår sjuåring har tjänat ihop pengar på att sälja jultidningar och jag såg det som ett ypperligt tillfälle att lära honom "banken". Vi åker till Swedbank och tar en kölapp. Jag lär honom fylla i insättningslappen och han strålar av lycka när det är vår tur.

När vi kommer fram till disken möts vi av en man som tittar på insättningslappen och suckar, sonen sträcker fram sina pengar. Mannen tittar inte ens på honom utan vänder sig till mig och pekar med hela handen på insättningsautomaten.

Jag vet att man ska använda automaten men min sjuåring har inget Visakort, svarar jag. Han tar då emot insättningen med ett suckande varpå jag frågar om det finns någon typ av bankbok eller häfte där barn kan föra in belopp och följa sitt saldo.

Det gör man via sin banksida på nätet svarar han. Men en sjuåring har väll ingen tillgång till det, tillägger jag och önskar att jag aldrig gått dit!

Swedbank verkar inte förstå att dagens barn är morgondagens investerare, låntagare och framtid!

Ullis

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons