Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Skinnarspelets marknadsföring

Annons

Jag har medverkat i åtskilliga framföranden av Skinnarspelet och inte hört annat än beröm och ovationer från publiken. Då jag haft ögonkontakt med publiken under spelet har jag alltid haft intrycket av att publiken upplever spelet som roligt, spännande och mysigt. Vid flera tillfällen har dessutom någon ur publiken spontant kommit fram till mig och tackat för ett trevligt och fint spel. Jag är ju bara en spelman och inte någon ur huvudrollsinnehavarna så jag värderar det så mycket mer.

Att publiktillströmningen inte är den önskade, beror knappast på Skinnarspelets kvalitet. Nej, snarast på att marknadsföringen inte har kunnat göras i tid för till exempel bussbolag, då det krävs att bussbolagen får garantier minst ett år i förväg att Skinnarspelet blir av. Tyvärr har inte klartecken kunnat ges tidigare än cirka tre månader i förväg.

Malungspubliken har sett Skinnarspelet ett antal gånger och de som vill se det årligen är få. Därför är det viktigt att marknadsföringen startar minst ett år i förväg för att nå publiken utanför Malung.

Hans-Olov Johnsson,

bara en spelman

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons