Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Saknar gamla posten

Annons

Jag brukar själv anlita posten ofta, och jag har iakttagit problemen. Jag upptäckte att priserna var olika på varje postställe.

Livsmedelspersonalen har ingen utbildning i posthantering. I de här affärerna jobbar olika personer olika tider. Många är vikarier och praktikanter.

Varför blev det så här, att de blandade posten och livsmedelsaffären?

När man vill handla går man till livsmedelsaffären. Då kommer man till kassan utan problem.

I dag får man vänta för att folk ska hämta paket eller skicka brev. Kön växer och kunderna blir ursinniga.

Stackars äldre personer som inte orkar så länge i köer när kassörskan lämnar kassan för att gå och leta efter paket. Alla paket finns på hyllorna i ett trångt utrymme utan någon ordning.

Kassörskorna har ett påfrestande jobb. Dessutom måste de ta hand om de andra kunderna också. Om kassörskorna inte hittar paketet brukar de fråga kunderna om de känner igen paketet.

Posten avskedade alla anställda och de hänvisade till att det var bra för framtiden. Många blev arbetslösa. Cheferna däremot fick höga fallskärmar. Posten tror att deras åtgärder fungerar mycket bättre men det gör de inte.

Jag kan ge ett förslag. En diskussion mellan postchefen och butiksägaren för att förbättra arbetssituationen genom att bygga eller ställa i ordning en speciell avdelning för posthantering och utbilda personalen.

Det vore trevligt med synpunkter och flera förslag till åtgärder.

EN POSTKUND

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons