Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

REPLIK: Viktigt att Dalatrafiks resenärer blir bemötta på ett trevlig sätt

Annons

Svar till insändaren "Dalatrafik, skicka era busschaufförer på charmkurs" som publicerades i DT den 11/12:

Svar till ”Arg hustru”

Självklart är det viktigt att din man, du och alla andra resenärer blir bemötta på ett korrekt och trevligt sätt. Denna uppfattning delar vi med våra entreprenörer som kör bussarna i Dalatrafiks verksamhet.

Alla förare genomgår innan anställning ett test i lämplighet och körkunskap. Vid en anställning genomförs sedan en gedigen utbildning som innehåller bland annat bemötande, regelverk, olika typer av körning, linjekännedom och teknisk utrustning. Dessutom har alla förare som kör åt Dalatrafik genomfört ett skriftligt test och blivit godkända i en förarcertifiering.

Utifrån de uppgifter du beskriver så ska vi genast följa upp denna händelse för att undvika att det händer igen. Kontakta gärna vår kundservice på 0771-95 95 95 eller kundservice@dalatrafik.se om du vill ta upp en specifik händelse, det ger oss möjligheten att direkt följa upp vad som hänt.

Bengt Benjaminsson, VD, Dalatrafik

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons