Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

På Televerkets tid...

Annons

En gång i det lyckliga landet Sverige fanns Televerket och man visste vad det höll på med. Det var lätt att komma i kontakt med kunnigt folk, det var lätt att komma till en butik om man ville fråga om något. I dag är det rena dråpslaget att försöka nå någon person.

En inkoppling av en telefon tog tidigare en à två dagar. I dag med automatiska program tar det tio dagar innan jag kan få exempelvis bredband inkopplat. Är det så här Telias chefer tror att de kan få nya nöjda kunder?

Väntetiden i telefon då man behöver hjälp kan ta en timme. Och kommer man fram händer det att systemet slutar fungera. Det blir tyst och efter en kort stund hör man upptagetton och så är den timmen bortkastad. Försöker man klaga och vill ha tag i en chefsperson är det ingen som vet vem som är chef.

Kommer man fram till någon kan man efter 30 minuter få reda på att man ska kopplas till en annan handläggare och si det finns ingen koppling till någon annan utan nu får man vänta i 30 minuter till.

Telias sätt att behandla kunden förorsakar magsår och nervösa människor. Jag kan inte fatta att det inte är fler personer som klagar.

När man har ett modem så duger det inte utan man måste ha ett annat och standardsystem är för Telia helt främmande.

Och allt som inte duger är det bara att kasta trots att de är helt felfria, bara för att Telia inte har kunnat standardisera så att kablar passar i alla uttag.

Fram för nya vettiga rutiner

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons