Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Otrevligt bemötande på banken

Annons

I dessa tider får man tydligen inte bli förvånad över någonting. Jag gick till banken i Ludvika för att via bankomaten ta ut pengar. Jag stoppade i kortet som vanligt men ingenting hände. Jag går in och meddelar att bankomaten inte fungerar och att den tog mitt kort.

Den "trevlige" banktjänstemannen svarar spydigt att: "Då har du väl trixat och joxat med kortet, för apparaten är ur funktion och då går inte kortet in". Jag hade två väninnor med mig som såg att jag inte försökte med andra metoder för att få in kortet. Apparaten slukade det med en gång. Om nu bankomaten var ur funktion så kunde ni väl skriva ett meddelande på automaten. Det tar säkert mindre än tre minuter att göra det. Är det så konstigt att jag ville ha tillbaka mitt kort, för det tar trots allt lite tid för oss gamlingar att lära oss en ny kod.

Detta var det mest oproffsiga bemötande jag fått på en bank som kallar sig "En riktig bank". Man skyller väl inte sina egna misstag på kunden? Heders till den gamla stammen på banken som ju alltid har uppträtt proffsigt.

Kortet

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons