Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nöjda resenärer på Reginatågen?

Annons

Tågleverantören Bombardier annonserar i en branschtidning att Reginatågen har 92 procent nöjda resenärer.

Annonsen och påståendet är ett hån mot alla resenärer i Dalarna, Gävleborg och Bergslagen som i vinter har fått stå ut med inställda, försenade och trasiga Reginatåg. I Bombardiers undersökning säger över 90 procent av resenärerna som gav egna kommentarer att inget mer behövdes förbättras på Reginatåget!

Betyder det att vi kommer att få leva med fyrkantiga hjul, sönderfrysta toaletter och inställda Reginatåg? Man undrar i vilket solsystem Bombardier har gjort sin enkätundersökning. Det kan i alla fall inte vara på samma kula/planet som Dalarna är på!

Hade en opartisk undersökningen gjorts i länet hade resultatet säkert blivit 92 procent missnöjda Reginatågsresenärer!

Jag uppmanar ansvariga på Tåg i Bergslagen att de snarast informerar Bombardier om de problem som har varit och är med Reginatågen, då de enligt annonsen verkar sakna all information om de bristerna på deras Reginatåg i regionen.

Tågleverantören Bombardier bör även ge de hårt prövade tågresenärerna i regionen en ursäkt för den dåliga och direkt felaktiga annonsen.

GÖTE PERSSON, ASPEBODA

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons