Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Min röst är inte till salu

Annons

Högern och ett gäng direktörer vill trycka in oss i EMU. Arbetsgivarorganisationen Svenskt Näringsliv pumpar in hundratals miljoner kronor i ja-kampanjen för att övertyga osäkra väljare.

Det är inte konstigt att direktörerna gillar EMU. De behöver aldrig oroa sig för ökad arbetslöshet och nedskärningar, när ekonomin krisar. De sitter tryggt med sina gräddfiler i samhällstoppen, medan vanligt folk får ta de stora riskerna.

Svenskt Näringsliv vill inte tala om hur mycket pengar de spenderar på ja-propaganda. Det har näringslivsorganisationens styrelse beslutat hålla hemligt. Det är inte svårt att räkna ut varför. Men jag tänker inte sälja min röst. Jag röstar nej den 14 september.

VÅRDBITRÄDE I HEMTJÄNSTEN

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons