Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Det bidde ingenting för 60 miljoner

Annons

Ännu har ingen ljusning skett vad gäller de två svindyra rälsbussar som var ämnade att trafikera Västerdalsbanan. Det är den i särklass största och dyraste satsningen i banans historia. Nu anlitar man i stället landsvägstrafiken.

Mikael Prenler, vd för TiB, Tåg i Bergslagen, lägg korten på bordet och förklara nu för oss skattebetalare, och även för kanalmotståndaren Erik Vanfors i Vansbro, varför inte de nya Itinobussarna kommer i trafik.

Vi har satsat 60 000 000 miljoner kronor av skattemedel i ett projekt som skulle ha varit i gång för ett och ett halvt år sedan.

Vad är det för pengar som TiB vägrar att betala till SJ AB? Är det därför SJ AB inte accepterar den underhållsdokumentation som de fått från tågtillverkaren?

Detta är som ett pingpongspel. Har vd-posten stigit Prenler åt huvudet?

Trafikavtalet mellan TiB och SJ AB måste vara landets märkligaste. Varför gjordes inte en "vanlig" upphandling där parterna kom överens om vilken trafik som skulle utföras och till vilket pris?

O TALLBLAD

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons