Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Avgångsvederlaget i en låda

Annons

Postverket går med brakförlust. Ett företag som åtminstone vi äldre har inbillat oss att det var som fasta klippan.

Nu har den snabba utvecklingen av "knapptryckargenerationen" gjort så att pengarna tagit slut och kassaflödet går åt fel håll.

Vi, som börjar vara till åren komna, har svårt att förstå detta, men en sak förbryllar den äldre och sparsamma generationen, nämligen att Posten i så svåra tider satsat på nya postlådor.

Det fanns inga fel på de gamla lådorna och de nya måste ha kostat många miljoner i konsulter, konstruktörer, tillverkning och distribution. Miljoner, som kunnat användas till avgångsvederlag till flera direktörer och höga tjänstemän.

De gamla och invanda lådorna hade stil och hög kvalité och kunnat tjäna oss i säkert hundra år till.

De nya är varken snyggare eller mer praktiska än de gamla och vad beträffar Ludvikas lådor har de drabbats av stress, så de sitter sällan där de satt i går utan varje gång man skall sända ett brev sitter lådan på ett nytt ställe. Till förtret för kunden.

Ett brev säger så mycket hälsar

RUNE GUSTAVSSON

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons