Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ombordavgiften täcker merkostnaden?

Annons

Den 15 november slutar SJ att sälja biljetter på tågen. Anledningen sägs vara följande:

Endast en procent av resenärerna köper biljett ombord och efterfrågan minskar. Med så pass få ombordköp vill SJ lägga resurser på att utveckla nya köpkanaler. Detta innebär att ett tåg med 600 resenärer är det endast sex stycken som köper biljett ombord på tåget. Dessa sex stycken betalar redan i dag en förhöjd avgift, så kallad ombordavgift. Avgiften borde rimligen täcka merkostnaden för hanteringen.

Det här är ett praktexempel på ett kortsiktigt tänkande som kommer skada SJ, göra resenärer irriterade och försämra situationen för tågresenärer.

Mr Q

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons