Annons
Vidare till dt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Nytt jobb för Sares

"Det här är första gången i mitt liv som jag inte har något jobb klart när jag väljer att lämna".

Det sa Johan Sares till tidningen i måndags när han hoppade av som klubbdirektör i Mora IK.

I dag behöver inte Sares vara orolig för vad han ska göra.

Förre MIK-vd:n blir nämligen ny marknadsansvarig för längdlandslaget på skidor.

Efter tolv medaljer i de två senaste stora mästerskapen, och massor av pallplaceringar i världscupen, har intresset för längdlandslaget ökat dramatiskt.Inte bara i media, utan också på marknaden.

– Vi upplever en härlig medvind just nu och känner stort stöd från våra sponsorer och samarbetspartners. Det är givetvis jättekul, men det kräver också att vi ständigt utvecklar oss inom hela organisationen, säger Hans-Eric Schultz.

Längdlandslagets marknadsavdelning får nu sin välbehövliga resursförstärkning. Morabon Johan Sares är rekryterad som marknadsansvarig och kommer att jobba tätt ihop med kollegorna Fredrik Hallstensson och Malin Norell.

– Johan kan sin idrott och är väl bekant i skidmiljöerna. Han vet vad som ska till för att få helheten att fungera.

Sares kommer alltså närmast från en tjänst som klubbdirektör för allsvenska hockeylaget Mora IK.

– Mitt hjärta klappar för både hockey och längdskidåkning. Jag känner det som ett privilegium att få jobba med det jag helst av allt vill, säger Johan Sares.

– Längdlandslaget är fantastiskt med ett varumärke som står för framåtanda, framgång och nytänkande. För mig är det en stor utmaning att få bli marknadsansvarig i en organisation med så mycket gott och positivt.