Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Festivalen ger ovärderlig publicitet

/

Annons

Peace & Love-festivalen 2007 är över. Under flera dagar har blickarna riktats mot Borlänge.

Rikspress har skrivit åtskilliga artiklar om festivalen. Kommunnamnet Borlänge har exponerats flitigt i media av skiftande slag.

- Det är klart att jag gnuggar händerna, säger informationschef Roger Johansson, som dock har svårt att värdera all uppmärksamhet i pengar.

Annat än om att det handlar om mycket stora belopp, om kommunen skulle ha köpt motsvarande utrymme för annonspengar.

- Det här betyder väldigt mycket för oss. En stor chans att få Borlänge på kartan. Jag tror att det är först nu som man börjar förstå hur stort det är. Det är väldigt bra för oss att få synas i sådana här sammanhang.

Kommunen bjöd även in journalister till en rundtur. 19 förhandsanmäla intresse, en fullstor buss bokades. Två klev ombord. De skriver för Lunarstorm. Roger Johansson räknar med att det som publiceras på hemsidan kommer att läsas av väldigt många.

- Den bussresan var värd alla pengar.

Kommunen fanns också på plats under festivalen, delade ut kärleksvykort och 3 000 knappar. Johansson pratade med många unga besökare. Som bara talade positivt om Borlänge och festivalen.

- Många skulle komma tillbaka till Borlänge och framförallt till Peace & Love. Så många positiva och härliga ungdomar. Ingen sa ett ont ord om Borlänge eller festivalen.

- För mig är det bara positivt. Nu ser vi fram emot nästa år.

Mer läsning

Annons