Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändarsvar: Vi beklagar besväret – telefonifel kan vara komplexa och ta tid att laga

Annons

Svar på insändaren med rubriken ”Tomten är snabbare än Telia”. Vi beklagar verkligen den långa felavhjälpningstiden. Vi har full förståelse för att det är mycket problematiskt. Tyvärr har vi  för få detaljer för att kunna ge dig något detaljerat svar om din mors telefon, men det troliga är att din mors telefon är kopplad till vårt kopparnät. Kopparnätet är på sina håll 60-70 gammalt. Det är vårt äldsta telenät. Det är såbart för olika väderförhållanden som åska, väta och fukt i kablarna och stormar då träd faller ner. Vi har också stora problem med att andra gräver av våra kablar av misstag vilket orsakar stora problem för våra kunder.

Felen som uppstår är ofta komplexa och tar lång tid att laga. Vi måste kanske gräva och vänta på reservdelar och det är också anledningen till att vi ibland måste ändra det datum vi har sagt från början. Därför pågår också ett omfattande arbete som innebär att vi ersätter dessa äldsta delar av kopparnätet med modernare och mer driftsäkra lösningar via mobil och fiber som är mer lämpade för dagens moderna digitala tjänster. 

Magnus Limås Pressansvarig, Telia

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare