Annons
Vidare till dt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

INSÄNDARE: Omöjligt att få svar på frågan hos Arbetsförmedlingen

Idag har jag ringt Arbetsförmedlingens kundtjänst. Det var katastrof.

Jag möttes av en digital röst som frågade vad jag vill. Tryck hit, tryck dit. Det jag vill fanns det inget tryck för. Till slut kopplas jag till någon. 74 i kön före mig.

En handläggare svarade efter väntetiden men kunde inte hjälpa mig. Jag hade blivit kopplad till fel avdelning. Hon kopplade om mig. 62 före mig i kön.

Detta upprepades gång på gång.

Till slut uppmanades jag att skicka mail till kundtjänst med min fråga. Efter några timmar fick jag svar – att jag ska ringa samma nummer där jag suttit i kö hela förmiddagen.

Hur detta slutar vet jag inte i nuläget, jag sitter i telefonkö. 47 före mig.

Samhällsservice måste fungera

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare