Annons
Vidare till dt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Missnöjda kunder protesterar – "Dalhalla stjäl mina pengar"

Jag beställde tidigt biljetter till ett event 1 juli i sommar i Dalhalla. Av förklarliga skäl blir inte föreställningen av. Den är istället framflyttad till 8 augusti nästa år. Min man och jag har helt andra planer för kommande år så och kan därför inte gå på eventet det datumet. Alla som bor i Dalarna vet dessutom att dessa datum inte är jämförbara!

Jag var naturligtvis övertygad om att jag kunde få mina pengar tillbaka eftersom att jag aldrig skulle ha beställt några biljetter till nästa år. Men Icke!

Dalhalla säger att de går på branschorganisationens linje. De har i ett flertal mejl talat om för mig att de inte betalar tillbaka några pengar. I DT har Dalhalla gått ut med att de ska betala tillbaka pengar till de kunder som har köpt konsertbiljetter. Men hör och häpna – det jag köpte biljetter till var bara en föreställning och inte en konsert.

Därmed förbehåller sig Dalhalla rätten att inte betala tillbaka för mina biljetter. De ger mig istället något som jag inte vill ha den 8 augusti 2021 och tycker att de med all rätt kan göra så med hänvisning till pandemin. Detta kallar jag att stjäla mina pengar! 

Pandemi eller inte – att sälja en vara eller en tjänst som man sedan inte kan leverera eller utföra är inte tillåtet för något annat företag än Dalhalla! Jag tycker att det här är stöld! Dalhalla behandlar sina kunder som skräp och det är vad jag kommer att kalla dem i framtiden.

Aldrig mer Dalhalla!

Missnöjd kund

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare