Annons
Vidare till dt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

INSÄNDARE: Maserhallen begränsar tillgång till olika anläggningar

Jag förstår att det är en process att minska smittan av covid-19. Det som händer istället är att vi som är morgonpigga och vill gärna motionssimma, basta och även sitta i bubbelpoolen, ska ha tillgång till dessa möjligheter sent på förmiddagen och tillsammans med alla andra gäster.

Detta ökar chansen att bli smittad eftersom fler personer kommer att vara på lokalerna samtidigt. Förutom att öppettiderna har halverats togs även många gruppträningspass bort.

Vi som är äldre och har olika bland annat reumatism, artros och andra besvär vill hålla oss aktiva och använder vi oss av den möjligheten som vi köpte.

Vi som betalade för att kunna få våra hälsorutiner får inte den tjänsten vi betalade för. Vi får hälften samt större risk att bli smittade.

Jag vill att vi som betalade för 100 procents tjänst, ska få tillbaka hälften eftersom vi inte får det vi köpte medlemskapet för.

Maserhallen vill gå i vinst och utnyttjar coronakrisen känns det som.

Gammal och sliten

Svar direkt: På grund av ökat sjuktal och starkt minskad besöksfrekvens, har vi tvingats anpassa våra öppettider för att kunna upprätthålla säkerheten i anläggningen. Alla medlemmar har erbjudits möjligheten att frysa sitt kort, vilket vi har gått ut med via mail till var och en.

Maserhallen AB har även öppet i större utsträckning för våra kortkunder än mot engångsgäster.

Vänd dig gärna till Maserhallens reception för att få hjälp och svar på dina funderingar kring ditt medlemskap.

Under rådande Covid-19 följer Maserhallen AB Svenska badbranschens riktlinjer för att minska smittspridningen.

Ledningen Maserhallen AB

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare