Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

INSÄNDARE: Förväntad uppdatering klar vecka 49

Annons

Hej Pensionär! Vårt mål för oss på Borlänge Energi är att vi ska hålla hög servicegrad och att våra kunder skall vara nöjda med den service vi erbjuder. En del i den servicen är att ge möjligheten till information via vår mobila app. För att fatta oss kort så är det flera IT system från flera leverantörer som samverkar för att det hela ska fungera.

I mitten av oktober uppgraderades ett av systemen vilket gjorde att det tappade kopplingen till mobilappen. I vanliga fall åtgärdas fel av denna art inom något dygn efter felanmälan. Så blev det tyvärr inte denna gång. Dessvärre har vi denna gång inte heller fått några besked från leverantören, utan hela tiden trott på en, som vanligen, snar lösning. Nu har tiden gått och det vi lärt oss är att vi borde ha informerat tidigare även på enklare driftsstörningar.

De värden som du efterlyser finns tillgängliga på ”Mina sidor” på webben, där får du dessutom mer fullständig information. Om du fortfarande helst vill använda mobilen så går det även att öppna webb-versionen av ”Mina sidor” i din mobiltelefons webbläsare. Angående status för vår mobilapp så har vi nyligen fått besked om att problemet inte kan lösas utan en mer omfattande oplanerad uppdatering som förväntas bli klar under vecka 49.

Tillsvidare hoppas vi att du får den information du söker via vår webb. Om du får problem med detta så är du välkommen till oss så försöker vi hjälpa dig.

Borlänge Energi, genom Peter Löfstedt delsystemansvarig Mina sidor

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare