Annons
Vidare till dt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Ingen svarar på vårdcentralen

"Hedemora vårdcentral, just nu är det många som ringer, var god försök senare."

Den spökrösten hörde jag cirka 15 gånger under en dag. Det var lika omöjligt nästa och nästa dag. Jag får prova i morgon igen. Landstingets växel borde svara informera om att den som ska svara på det här numret är sjuk i dag.

När jag berättade för min vän fick jag höra att han också försökt ringa flera gånger. Det är absolut omöjligt att få kontakt med vårdcentralen i Hedemora. Om ett privat företag skulle behandla sina kunder på det här sättet skulle det snart gå i konkurs.

Det är säkert inte personalen det är fel på, det är organisationen. Ska ingen annan kunna svara på inkommande samtal? Ingalill Persson (S), gör någonting! Tänk när vi kunde gå till Södra Dalarnas vårdcentral, så smidigt allting fungerade.

Somec