Annons
Vidare till dt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Har SJ spårat ur?

När jag kom till järnvägstationen i Falun såg jag till min förargelse att försäljningskontoret vare stängt för gott. Tur för mig var det att jag visste var inne i stan man kunde köpa en tågbiljett. Men att inte kunna ge en sådan grundläggande service till en kommun med över 55 000 invånare känns bedrövligt.

Jag ifrågasätter SJ på fullaste allvar, om man överhuvudtaget är intresserad av att folk ska åka tåg, för inte ens en hänvisningsskylt hade SJ orkat sätta upp. Nu när de planerar att ta bort möjligheten att köpa biljett på tågen, återstår mig veterligen bara fyra alternativ, genom att beställa per telefon, över internet, i automat eller i annan resebutik. För dem som inte har tillgång till kreditkort, blir det hela synnerligen besvärligt.

En stor ros till Sterling som alltid bemötte kunderna på stationen med ett otroligt bemötande och fantastisk service. Att ha honom bortplockad känns som ett obegripligt beslut av SJ.

Magnus Andersson

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare