Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Faluföretag följer inte beslut från Allmänna Reklamationsnämnden

En konsument beställde och betalade en ny mobiltelefon via ett Faluföretags hemsida. Men leveransen uteblev och konsumenten ska ännu inte ha fått tillbaka sina pengar. Trots att det gått över ett år.

Annons

I maj 2015 beställde en konsument sin nya mobiltelefon via ett internetföretag baserat i Falun. Betalning skedde i samband med beställningen och mobiltelefonen skulle sedan levereras till kunden. Men varan dök aldrig upp.

Följden blev en anmälan via Allmänna Reklamationsnämnden där konsumenten kräver att få pengarna tillbaka för den uteblivna telefonen. Något som också nämnden, efter att ha undersökt fallet, fastställer som beslut och rekommendation.

Trots det har, enligt konsumenten, varken mobil eller pengar setts till. Faluföretaget har därmed motstridit sig beslutet om kompenastion för den uteblivna leveransen genom att inte följa beslutet från Allmänna Reklamationsnämnden.

Annons