Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

En olidlig väntan i vårdkön

Annons

En förmiddag, klockan 09.20, ringde jag min vårdcentral. Jag hamnade i telefonsvararen, som upplyste mig om att man inte kunde ta emot flera samtal den dagen och att jag kunde vända mig till sjukvårdsupplysningen, eller vid akut sjukdom, till lasarettet.

Dagen därpå ringde jag 09.10 och blev uppringd 15.20. Jag fick då förnya mitt recept, men när jag frågade efter svaret på min magnetröntgen, som jag fick åka ända till Mora (bor i Falun) för att göra 22/10, så fick jag till svar att jag skulle bli uppringd 28/11 och då få svaret.

För mig som lever med svåra plågor på grund av spinal stenos så är det här en olidligt lång väntan. Jag är ju dessutom inte hjälpt med enbart ett svar Jag vill ju helst också få någon form av lösning på mitt problem.

Tycker landstingsrådet Ingalill Persson (S) att det är en bra vård jag erbjudits och att det är en rimlig väntetid? Jag lever mitt liv i en fåtölj dygnet runt, eftersom jag inte, trots mycket värkmedicin, kan ligga i min säng eller i övrigt fungera normalt.

Sjuklingen

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons