Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

DT satsar digitalt och sparar

Annons

DT når dagligen nio av tio i Dalarna med sina nyheter och annonser. Fler och fler läsare väljer att ta del av detta innehåll i digitala kanaler. Därför fortsätter satsningen på dt.se och på andra digitala kanaler. Men även om papperstidningen minskar i upplaga är ambitionen att leverera så bra innehåll som möjligt till de som väljer papperstidning som sin nyhetsförmedlare. DT startade också så sent som förra veckan gratistidningen Mitt Dalarna.


Trots den omfattande utgivningen drabbas också DT av minskade intäkter. Därför går företaget och hela MittMedia, den koncern som äger DT, idag ut med ett erbjudande om avgångsvederlag till personalen. Målet är att genom frivilliga avgångar minska personalkostnaderna.

Redaktionschef och ansvarig utgivare,
Ewa Wirén
ewa.wiren@dt.se

  • FAKTA: 150 tjänster försvinner inom Mittmediakoncernen, som ger ut 17 lokala dagstidningar, däribland Arbetarbladet, Gefle Dagblad och Dalarnas Tidningar. Neddragningen genomförs under de kommande tre åren och 100 av tjänsterna finns inom den redaktionella verksamheten. Orsaken är enligt koncernledningen minskade annonsintäkter och färre prenumeranter.