Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Den bluffen är inte OK

Kundservice vid OKQ8 tog under onsdagen emot mängder av samtal från fundersamma kunder.

Annons

Kunder hos bensinbolaget fick under onsdagen e-post från "OKQ8" med uppgiften att "vår tekniska säkerhetsavdelning har anmält ett fel på ditt konto".

Mottagaren uppmanades att klicka på en länk och verifiera sin identitet.

– Det är phishing, alltså bedrägeri. Kunder som har öppnat länken och svarat måste se till att spärra sina kort. I annat fall kan bedragarna handla med hjälp av kortuppgifterna, framhåller personal vid OKQ8 kundservice vid samtal med DT.

Ersätter ni kunder som har blivit lurade och lämnat ut sina kortuppgifter?

– Jag vet inte, men troligtvis gör vi det.