Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Samres beklagar det som hänt och lovar att saken ska utredas

Björn Falk, vd för Samres beklagar det som hänt och betonar att på det här viset ska det inte gå till.
– Vi måste självklart utreda vad som gått snett på julaftonen och se vad vi kan göra för att det inte ska upprepas, säger Björn Falk.

Annons

Enligt Björn Falk är just julafton en av de mest pressade dagarna under året för färdtjänsten och de som jobbar utsätts för en hård stress.

– Blir det problem på ett ställe får det då konsekvenser för de som har bokat senare under dagen, konstaterar Björn Falk.

Han betonar dock att bilarna som används ska vara varma och det är uppenbart att dörrarna inte ska vara öppna längre än vad som är absolut nödvändigt.

– De ska inte stå öppna så kylan kan blåsa rakt in.

Den avvikelserapport som upprättats kommer att tas tillvara på bästa sätt enligt Falk.

– Det är det enda sättet för oss att se vad som blev fel och därefter vidta åtgärder, betonar Björn Falk.

En litet tips från honom är att om någon vill beställa en resa och det är viktigt att komma vid en viss tid, är att berätta det vid beställningen. Visserligen kan det innebära att den resande kommer lite tidigare än planerat, men den kommer inte för sent.

– Det kan handla exempelvis om läkarbesök eller kanske som i detta fall en familjehögtid, säger Björn Falk.

Mer läsning

Annons