Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Något kvarglömt på spisen orsakade rökutveckling och utryckning

Vid 22-tiden på måndagskvällen ryckte räddningstjänsten ut till en bostad i centrala Säter. Anledningen var rökutveckling.

Annons

Kartan ovan anger ungefärlig position. Koordinaterna kommer från SOS Alarm.

Mer läsning för dig som är prenumerant eller Pluskund:

Dina gamla spel kan vara värda tusenlappar – här är 20 Nintendo-spel du vill hitta i gömmorna

Stort dokument om världssuccén The Hives: "Vi har varit med under varandras musikaliska uppväxt"

Så många miljoner drog Björn Skifs och Sabaton in – här är de 100 inom musikbranschen som tjänade bäst

SÅ KÖPER DU PLUS

Larmet om en befarad brand inkom till SOS Alarm vid klockan 21.51 på måndagskvällen.

Platsen var en bostad på Vattugatan i centrala Säter.

När räddningstjänsten anlänt till platsen konstaterades det att larmet kom av rökutveckling som orsakats av att något hade glömts kvar på spisen, vilket gjorde att det blev rökfyllt i köket.

APPEN: Håll dig uppdaterad – ladda hem vår app för iPhone och Android här

Mer läsning

Annons