Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"Bli tokig i Säter"

/
  • Ny turistbroschyr. Linda Nilsson, Anders Olofsson, Jeanette Gossas och Jonas Lindgren, visar Säters nya turistbroschyr, en produkt i tre delar.

Annons

Eller vad sägs om inledningen rubriken Bli tokig i Säter.

Säter är kanske mest känt för sjukhuset. Ska vi låtsas att det inte finns, eller lyfta fram det till något positivt, säger Linda Nilsson.

Andra fångande rubriker i huvudbroschyren är bland annat Kärleksstig eller bergsbestig under vilken det beskrivs lite om bland annat Säterdalen och ravinerna längs ån med rikt fågelliv och bland annat om Turturduvan som är särskilt vanligt förekommande och skådas säkrast på Kärleksudden. Då förstår säkert alla att det är några andra än fågeln som det här syftas på. Här finns även lite om vandringsleder och utsikt på Bispbergs klack, lite om Silverringen med mera.

Guldbagge eller tvångströja är rubriken när kommunens museer presentras med syfte på biografmuseet och Mentalvårdsmuseet.

Järnsjua eller havremoppe är en annan rubrik och då handlar det om golf och ridning.

Huvudbroschyren är en tvåårsprodukt, sedan har vi två andra delar som ska göras ny varje år, Händer i Säter 2007 med evenemangstips för sommaren, samt Hitta i Säter 2007, som berättar om aktiviteter, mat, logi och sevärdheter.

Huvudbroschyren kan även användas för information om kommunen i andra sammanhang än för turister.

Broschyren har tagits fram av näringslivskontoret/turistbyrån genom Linda Nilsson och Jeanette Gossas med hjälp av två Säterföretagare, Anders Olofsson och Jonas Lindgren.

Mer läsning

Annons