Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ny och lättnavigerad sajt förbättrar läsarshoppen: "Jag tror att många kommer gilla nyheterna"

En helt ny sajt med rabatterade biljetter, resor och tjänster för dig som kund.
Nu blir det enklare att handla på läsarshoppen.se.
– Jag tror att många kommer gilla nyheterna. Vi har gjort sajten ännu smidigare, säger Niclas Richtnér som är försäljningschef för e-handel i Mittmedia.

Annons
Tomas Ledin på Cirkus i Stockholm lockade många biljettköpare till läsarshoppen.se förra året. Foto: Jessica Gow

Klicka här för att komma till nya läsarshoppen!

Läsarshoppen.se är sajten där du som kund hos oss alltid hittar aktuella erbjudanden och biljetter till förmånliga priser.

– Det är ett väldigt brett utbud eftersom vi säljer både varor, tjänster och upplevelser, säger Niclas Richtnér som är försäljningschef för e-handel i Mittmedia.

– Men basen är paketresor och biljetter till konserter, musikaler, events, sport, festivaler och föreställningar. Det kan vara Diggiloo i sommar, VM i Åre 2019 eller en sparesa till Österrike, allt som kan ge våra kunder ett mervärde försöker vi erbjuda.

Sedan några veckor tillbaka ligger läsarshoppen.se dessutom på en helt ny plattform som är förbättrad i många avseenden:

– Jag tror att många kommer gilla nyheterna. Den nya sajten är mobilanpassad, mera lättnavigerad och nu går det även att betala via både Klarna och Swish, vilket gör det mycket smidigare för kunden att handla.

Totalt såldes 5,4 miljoner på läsarshoppen.se under 2017 och mycket talar för att omsättningen ökar ytterligare i år.

– Det är min bedömning. Det blir alltid en anstormning inför högtider, men även nu under sommaren har vi en topp då många planerar semestrar efter stadsfester och festivaler, säger Niclas Richtnér.

– En stor fördel med läsarshoppen.se är att du snabbt får en överblick över vad som händer där du befinner dig. Ska du ut och resa i Sverige är det bara att klicka på ett län och kolla evenemangsutbudet, dag för dag. Det går även att sortera efter vissa kategorier, som barn och familj eller sport och friluftsliv.

Kan kunden komma med egna önskemål påverka utbudet?

– Ja, vi anpassar oss hela tiden och försöker hitta nya erbjudanden efter önskemål och efterfrågan. Vissa resmål till exempel är extra populära, de brukar inte hinna ligga ute särskilt länge innan vi säljer slut, säger Niclas Richtnér.

Mer läsning

Annons