Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Allt bättre företagsklimat i Mora

/

Annons

Ett gott företagsklimat byggs av lokalt ledarskap, engagemang, gemensamma mål, god kommunikation och vi-känsla. Allt detta blir bättre i Mora, enligt den enkät som cirka hundra lokala företagare svarat på.

– Generellt är utvecklingen i Mora positiv, förklarar Svenskt Näringslivs representant Carl Ström.

Enkäten tar upp flera aspekter, bland annat företagarnas syn på hur allmänheten, kommunala tjänstemän, media, skolan och kommunpolitiker ser på företagande.

Sedan 1999 har kurvan för i stort sett samtliga grupper ökat från cirka 3,0 till mellan 3,5 och 4. Media ligger lägst i betygsutvecklingen och kommunpolitikerna ligger högst.

Företagarna tycker att dialogen med kommunen blivit bättre, men det Carl Ström är mest nöjd med är det sammanfattande omdömet om företagsklimatet med en stadig förbättring från 1999, från cirka 2,8 till 3,6 i betyg.

– Det är en viktig utvecklingstendens och det är roligt att företagarna ger den feedbacken, säger Carl Ström.

Mer läsning

Annons