Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Grangärdekvinna fick rätt i tvist om duschkabin

Annons

Nämnden rekommenderar nämligen Sparman att gå med på att häva köpet av en duschkabin för nästan 7 000 kronor och betala tillbaka pengarna till kvinnan.

Det var i september förra året som kvinnan köpte en duschkabin med ångbastu av Flenföretaget för 6 890 kronor.

Hon fick då varken kvitto, garantisedel eller instruktionshandlingar för duschen, vilket hon blivit lovad.

Efter att ha väntat en månad på de utlovande monteringsanvisningarna försökte en montör koppla ihop ångbastun. Montören konstaterade då att visst material saknades samt att kopplingar och slangar läckte, vilket gjorde att strömmen inte gick att koppla på.

Den front som påstods vara löstagbar var istället helsvetsad. Vidare var dörrinfattningen trasig.

Kvinnan har vid ett flertal tillfällen kontaktat Sparman för att få felen åtgärdade men intenting har hänt. Hon har också försökt att få köpet hävt.

Allmänna reklamationsnämnden har bett Sparman ge sin syn på saken men trots påstötningar har inget svar kommit därifrån och därför har nämnden grundat sin bedömning i fallet på vad kvinnan framfört.

TORBJÖRN SVENSSON

Mer läsning

Annons