Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

ARN fäller Ludvikaföretag

Annons

Det var i oktober förra året som kunden beställde duschkabinen via Ludvikaföretaget som förmedlar vvs-produkter via internet.

När kabinen levererats visade det sig finnas all anledning att göra en reklamation. Dels var kabinen rostskadad på insidan, dels saknades de två hyllor som kunden betalat extra för.

Kunden gjorde flera försök att få duchkabinen ersatt med en ny, eller åtminstone en ny kabinsida utan rostfläckar. När företaget inte visade sig vara villig att rätta till affären vände sig kunden med en anmälan till ARN.

I sitt beslut konstaterar ARN att VVS-butiken.nu trots påminnelser inte svarat på kundens anmälan. Och eftersom företaget inte kommenterat uppgifterna i anmälningen ger nämnden kunden rätt.

Enligt nämnden råder det ingen tvekan om att kunden har rätt att kräva en ny felfri vara samt de extrahyllorna som saknas.

Rekommendationen till företaget lyder därmed att omedelbart tillgodose kundens önskemål.

Tidningen har försökt att kontakta företaget för en kommentar. Men på företagets hemsida finns inga uppgifter om vare sig telefonnummer, namn på kontaktpersoner eller en e-postadress.

Mer läsning

Annons