Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Clas Ohlson ökade försäljningen – jobbar efter strategin "100 år till"

Clas Ohlsons försäljning ökade under april med tio procent jämfört med samma månad 2017. Försäljningen ökade från 527 till 581 Mkr.

Annons
Foto: Hasse Holmberg

Ökningen i Finland blev 18 procent, från 58 till 68 Mkr och i Norge en förbättring med 15 procent, från 209 till 241 Mkr. April gav 252 Mkr i försäljning, en ökning med fyra procent jämfört med året innan.

Försäljningstillväxt online uppgick till 64 procent i april.

Clas Ohlsons presenterade den 3 maj den nya strategi ”100 år till”. Ett upplägg som ska utveckla bolaget för vidare lönsam tillväxt, där utvecklingen av verksamheten online är en viktig komponent.

– Vi har påbörjat strategiomläggningen, där vi använder vår finansiella styrka och vårt underliggande resultat för att investera för framtiden, säger Lotta Lyrå, vd och koncernchef på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande.

Tipsa oss!

Har du något du vill berätta eller kanske fångat något intressant på bild?

Skicka tips

Tipsa oss!

Har du något du vill berätta eller kanske fångat något intressant på bild?

Skicka tips

Mer läsning

Annons