Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Lyxbilen hade mängder med fel

Annons

Problemen med den nya bilen började nästan direkt. Motorn läckte olja, innertaket hade vattenskador och det fattades saker som domkraft, extranyckel och en mängd andra tillbehör till bilen.

Bilfirman lovade att åtgärda felen men det räckte inte med ett verkstadsbesök.

Halvljuset började krångla och bilen vägrade starta utan hjälp, trots att batteriet bytts ut.

Efter mer än två månader tröttnade familjen och ville häva köpet. De hade mätt att resorna till och från verkstaden redan uppgått till 66 mil. Det borde inte vara sådana problem med en exklusiv bil som kostat mer än 430 000 kronor.

Bilfirman hade gett familjen extrautrustning till bilen som kompensation, som man ansåg vara tillräckligt. Men familjen har nu fått stöd av Allmänna reklamationsnämnden. Familjen ska inte behöva godta fler reparationsförsök, anser nämnden.

Mer läsning

Annons