Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

ARN ger Falubo rätt i tvist om trädgårdsplattor

Allmäna reklamationsnämnden (ARN) rekommenderar ett Faluföretag att kompensera en missnöjd kund med 3 700 kronor.

Annons

Kunden, boende i Falun, anlitade företaget för att lägga trädgårdsplantor.

Arbetet gjordes i juni 2016 – men långt ifrån till belåtenhet.

Plattorna lades tillbaka ojämnt och med stora glipor mellan plattorna.

När kunden klagade kom det efter två månader en representant från företaget och det konstaterades att arbetet behövdes göras om.

Kunden blev efter det nöjd med resultatet – men inte med fakturan som innehöll debitering för både det första och andra jobbet.

Det senare hade kunden sett som en reklamationsåtgärd.

Företaget motsätter sig kravet. De anser att de inte fick utföra första arbetet på ett fackmässigt sätt.

Man menar att kunden fakturerades för det belopp som ett fackmässigt arbete hade kostat från början.

ARN ger kunden rätt och rekommenderar företaget att kompensera kunden i form av 3 700 kronor.

Mer läsning

Annons