Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Hon blir ansiktet utåt

/
  • CCS:s VD Jonas Nilsson är stolt över att samarbeta med Susanna Kallur.

Susanna Kallur blir ansiktet utåt för Borlängeföretaget CCS Healthcare.
– Jag har alltid känt mig patriotisk och vill gärna samarbeta med företag i Dalarna, säger idrottsstjärnan.

Annons

CCS Healthcare i Borlänge har i dag 260 anställda och en omsättning på cirka 700 miljoner kronor. De tillverkar läkemedel, hudvård och hygienprodukter. Ändå är det många som inte vet att företaget är svenskt och finns i Borlänge, menar VD Jonas Nilsson.

Företaget behövde därför ett ansikte utåt. En lokal person som stämmer in med deras produkter och målgrupp.

– Det här är första gången som vi samarbetar med en känd person för att marknadsföra oss. Vi får även möjlighet att stöta Sanna i hennes karriär och satsningar. Hon har en otroligt spännande säsong framför sig och vi är glada att få vara en del av den, säger Jonas Nilsson.

Inför sin comeback har Susanna Kallur letat efter nya samarbetspartner och fastnade för Borlängeföretaget.

– Jag älskar ju Dalarna och har alltid känt till CCS, så det känns väldigt rätt. Jag är också en riktig hudkrämsmänniska, säger Susanna Kallur och skrattar.

Samarbetet går till att börja med ut på att friidrottsstjärnan blir del i en annonskampanj som ska marknadsföra en av företagets hudvårdsserier samt desinfektionsprodukter. Det kan även bli fler överraskningar under våren, enligt företaget.

– Det jag har lärt mig nu under hösten är att handhygienen är det allra viktigaste för att hålla sig frisk, säger hon.

Hur är formen inför din comeback i tyska Karlsruhe i helgen?

– Formen har inte varit prio ett nu utan fokus har varit att ta mig ut på banan igen. Nu vill jag bara testa på att tävla och se vad jag kan, säger hon.

Annons