Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Bara en tv att köpa på mellandagsrea

Leksandsbon skulle i mellandagarna handla en ny tv.
Reklambladet från Audio Video lockade med ett kraftigt rabatterat pris.
– Men man glömde att skriva att det var begränsat antal. Jag känner mig lurad!

Annons

Reklambladet som kom i brevlådan visade en 60 tums platt tv med det fantastiska erbjudandet om ett pris 9 000 kronor lägre än det ordinarie.

– Det lät som en riktigt bra affär. Jag gick ner till butiken strax före lunch och var helt inställd på att köpa tv:n, berättar Leksandsbon.

Men det blev inget köp.

– Nej, för man hade bara fått in en enda tv som den som annonsen lyfte fram och den hade sålts direkt när butiken öppnade.

– Trots det så stod en stor skylt utanför med just den reklamen på.

När Leksandsbon påpekade detta så blev svaret att man inte haft tid att ta bort skylten.

– Det handlade bara om att locka in folk att köpa andra dyrare tv apparater.

– Det borde ha stått begränsad upplaga på annonsen, säger den mycket besvikna Leksandsbon.

Kjell Junergård arbetar vid Audio Video i Leksand.

– Så här är det för alla butiker i hela landet. Vi får dela på de apparater som finns - även Stockholm har samma villkor, berättar han.

Hur reagerar kunderna när det bara finns en eller ett par annonsvaror?

– De flesta visar förståelse, men visst finns det de som blir arga.

Borde det inte ha stått att det är begränsat antal?

– Det brukar det göra. Det står på sista sidan att "lokala sortiments- och prisvariationer kan förekomma".

Junergård poängterar också att det inte är butiken i Leksand som bestämmer vilka varor som ska marknadsföras lokalt här på orten.

Det bestäms centralt av Audio Video centralt via Electra Sweden AB.

Personalen där är dock på internationell mässa och väntas åter först nästa vecka.