Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"Vi kommer absolut att hitta en lösning"

Annons

- Koncernen har ett avtal med OK som samarbetspartner över hela landet, förklarar Thomas Fredriksson, chef för posten Ludvika.

När det gäller krav på eventuell handikappanpassning, vill Fredriksson få tid att sätta sig in i frågeställningen "på plats".

- Jag vill inte uttala mig i sak förrän jag satt mig in i ärendet och diskuterat med Lars-Gunnar på OK-Q8. Det kan inte var ett högfrekvent problem, tror jag? Men vi måste självklart lösa det här för alla personer som vill komma in och hämta paket, alla ska ha samma möjligheter.

Fredriksson kommer att ta kontakt med handikappförening och diskutera tillsammans med personal från OK-Q8, han ser ingen svårighet som inte kan överbryggas.

- Vi kommer absolut att lösa det här.

Thomas Fredriksson tycker att systemet med samarbetspartners fungerat bra hittills.

- Det är klart att det alltid finns barnsjukdomar, problem att ta ställning till. Men överlag är vi väldigt nöjda, vi känner att det här är helt rätt.

De utvidgade öppettiderna är en av fördelarna.

- Kunden kräver öppet sju dagar i veckan, utvecklingen har gått ditåt. Nu är det nog bara en fråga om att bryta ett traditionellt beteende, för att alla ska se fördelarna.

Berörd personal har genomgått utbildning för de nya arbetsuppgifterna.

- All partnerpersonal har också certifierats, jag har haft en test med dem innan de blev godkända.

Sekretesskraven är desamma som för postpersonal.

- Det är samma hårda krav på sekretessförbindelse. Jag vet att människor har förtroende för bank- och postpersonal, men jag tror inte man ska negligera samarbetspersonalens kunskap. Respekten för tystnadsplikten är väldigt stor, och har man en gång skrivit på en förbindelse så vet man vad det innebär, konstaterar Thomas Fredriksson.

LENA RELTE

Mer läsning

Annons